ברכה, אושר ושמחה – המשפטים שישנו את חייכם

תוכן עניינים

מדהים עד כמה שמספר מילים יכולות לשנות את החיים של כולנו. בזמנים של אושר, אנחנו מברכים בשמחה וברוב איחולים את הקרובים והאהובים שלנו בברכות של מזל, הצלחה ובריאות. בזמנים פחות שמחים, אנחנו מנסים לעודד אחד את השני דרך פתגמים על אושר, מוטיבציה ורצון להצליח. בני האדם ניחנו ביכולת מיוחדת להתגבר על מכשולים וקשיים באמצעות שיח, דיבור ואיחולי ברכה, ולמעשה לוח השנה העברי מספק לנו המון הזדמנויות לכך – חגים, שבתות, ימים טובים ועוד.

באתר עדן ברכות אתם יכולים לקבל הצצה קטנה לעולם הברכות, ולבחור את נוסח הברכה שהכי מתאים לכם לאותו זמן, לאנשים הקרובים והאהובים שלכם!

 

למה כל כך חשוב לברך?

לברך מישהו זוהי הדרך להראות לו כמה הוא חשוב, יקר ומוערך עלינו. כאשר אדם חוגג יום הולדת, בר מצווה או זוכה להצלחה בעסק שלו, הדרך שלנו להמשיך ולעודד אותו ולשמחו זה באמצעות ברכה. זה מאוד חשוב להראות לאנשים הקרובים אלינו – משפחה וחברים – את הערכה שאנחנו חשים כלפיהם והרצון שלנו שהם יעלו ויצליחו. יש בחיים המון הזדמנויות לברך, ולנו אסור לשכוח ולפספס לברך אותם ולאחל להם המון שפע, בריאות והצלחה.

 

את מי לברך?

את מי מברכים ז כבר שאלה שכל אחד צריך לדעת – בן משפחה, חבר וותיק, בן או בת זוג, מכר קרוב מהעבודה – כל אלו הינם כמה דוגמאות של אנשים אותם נרצה לברך ולשלוח איחולים בשלל הזדמנויות. באתר עדן ברכות תוכלו למצוא את הברכות השונות לכל הזדמנות ולכל עת. מלבד זאת, תוכלו למצוא כאן גם פתגמים על אושר, משפטים המדרבנים התמודדות מול אתגרים, ציטוטים ומשפטי מוסר המדברים בגנות כעס.

חשוב מאוד לא להביך את האדם עם פרטים אישיים מדי או דברים שהוא היה מעוניין לא לדבר עליהם, כלומר לשמור על טקט תוך כדי הכתיבה. ראוי לציין את היתרונות והחוזקות של האדם וההתמודדות שלו עם האתגרים, ופחות על נקודות החולשה שלו ומה הוא היה רוצה לשפר בעצמו.

 

איך מנסחים ברכה בצורה נכונה?

לכל אדם יש אישיות שונה והוא מבין את המציאות בצורה אחרת. כאשר אותו אדם חוגג ושמח בזמנים מיוחדים, כדאי מאוד לנסח את הברכה שלנו בצורה שתתאים לסגנון והאישיות המוכרים לו. יש אנשים שהיו רוצים לשמוע בברכה שמברכים אותם על ההתקדמות שהם עשו. אחרים יעדיפו לשמוע עד כמה הם אהובים ומוערכים. יהיו כמובן מי שירצו לקבל עידוד וחיזוק לקראת המשך דרכם. כל אחד ירצה לשמוע משהו אחר באותה ברכה.

ככל שהאדם קרוב אליכם מבחינת קשר, למשל קרוב משפחה מדרגה ראשונה, הורה, בן או בת זוג – מן הסתם הברכה תהיה מושקעת יותר, ארוכה יותר ואישית יותר. קרוב לוודאי שתרצו לשלב בנוסף מתנה ואת המכתב עצמו לכתוב על נייר. אנשים עם פחות קרבה תוכלו לשלוח אליהם את הברכה בהודעת וואצאפ, זה נפוץ ושכיח ביותר בשנים האחרונות.