האם בכל בנייין צריך לבצע חיזוק שיש?

תוכן עניינים

גולות הן צעצוע פופולרי שמשחקים איתו ילדים. הם עשויים בדרך כלל מזכוכית, קרמיקה או פלסטיק. הם יכולים להיות עגולים או סגלגלים בצורתם ומגיעים במגוון צבעים וגדלים. הגולות נקראו במקור "מרבולה" על ידי היוונים הקדמונים. המילה "שיש" נגזרת ממונח זה. המשחק הוצג אז למערב אירופה במאה ה-13 והפך לפופולרי ברחבי היבשת בתקופת הרנסנס, כאשר הוא שוחק כמשחק מקורה על ידי אריסטוקרטים ובני מלוכה. השיש הוא סלע מטמורפי שנוצר מחום ולחץ. השיש מורכב מקלציט, שהוא מינרל המורכב מסידן פחמתי. ניתן למצוא שיש בצבעים רבים ושונים, אך הצבעים הנפוצים ביותר הם לבן ואפור. הוא משמש בדרך כלל באדריכלות מכיוון שקל לעצב אותו ולחתוך אותו לכל גודל או צורה. ניתן גם ללטש אותו לגימור חלק שלא יחזיק לכלוך או כתמים כמו שסוגי אבן אחרים יחזיקו.

מהו שיש?

השיש הוא סלע המורכב מקלציט, דולומיט ומינרלים אחרים. זהו סלע מטמורפי שהיה במקור אבן גיר. שיש הוא חומר בנייה פופולרי מכיוון שקל לעבוד איתו וניתן ללטש אותו ליצירת גימורים יפים. השיש שימש במשך מאות שנים כחומר בנייה חשוב. היוונים והרומאים הקדמונים היו האנשים הראשונים שהשתמשו בשיש כחומר הבנייה העיקרי שלהם למבנים, אנדרטאות, פסלים ומבנים אחרים בעלי חשיבות. ישנם סוגים רבים ושונים של שיש אך הסוג הנפוץ ביותר בבנייה כיום הוא שיש קררה מאיטליה שנחצב מאז המאה השש עשרה. חוזק השיש תלוי בסוג האבן שבה נעשה שימוש, כמו גם בעובי שלה ובאופן החיתוך או הצורה שלה

שיש- משמש בדרך כלל בבנייה

החומר משמש בדרך כלל בבנייה ובפיסול. השיש הוא סלע מטמורפי המורכב ממינרלים קרבונטיים שהתגבשו מחדש, לרוב קלציט או דולומיט. ניתן להשתמש בשיש בבניית מבנים ופסלים וכן למטרות נוספות כגון ריצוף, משטחי עבודה וריצוף. השיש שימש במשך מאות שנים ליצירת עיצובים יפים ומורכבים באדריכלות. שיש היא אבן המורכבת מתערובת של מינרלים וניתן למצוא אותה בצבעים רבים. הוא גם מאוד חזק ועמיד, וזו הסיבה שהוא היה בשימוש כל כך הרבה זמן. השיש שימש לראשונה על הפרתנון באתונה, יוון. זה היה פופולרי גם על ידי הרומאים שהשתמשו בו בקולוסיאום ובפנתיאון.

השיש הוא סוג של אבן המשמשת בתעשיית הבנייה. זה בדרך כלל סלע מטמורפי שנוצר על ידי החום והלחץ של פני כדור הארץ. גולות הן בדרך כלל לבנים, אבל הם יכולים להיות ירוק, כחול, שחור או צבעים אחרים גם כן. הם משמשים לרוב לקישוט פנים ולריצוף וחיפוי קירות בגלל המראה והעמידות האטרקטיביים שלהם. השיש לחיזוק הוא החומר המשמש לבניית המבנה. השיש הוא אבן קשה ועמידה אשר ניתן ליצור בעזרתה אלמנטים אדריכליים שונים. השיש לחיזוק משמש לא רק בבניית מבנים אלא גם במבנים אדריכליים אחרים כמו מדרכות וקירות.

שיש הוא אבן טבעית והיא אחת הבחירות הפופולריות ביותר לריצוף, קירות ופרטים אדריכליים אחרים בבניינים. השיש הוא חומר לא נקבובי שאינו סופג כתמים בקלות. ניתן לחתוך אותו לצורות וגדלים שונים כדי להתאים לעיצוב הבניין וכמובן לביצוע חיזוק שיש. ישנם סוגים רבים של שיש זמינים בשוק כיום כגון יווני, הודי, איטלקי, טורקי, אוסטרלי וקאררה (איטלקי). השיש הפופולרי ביותר בשימוש בבניינים הוא השיש האיטלקי מכיוון שיש לו איכות טובה ובמחיר סביר. ניתן ללטש את פני השיש כדי לגרום לו להיראות מבריק או להשאירו עם משטח מחוספס כדי להעניק לו מראה עתיק. על מנת לשמור על יופיו לאורך שנים, יש לאטום את השיש באופן קבוע עם איטום