האם מותר לבנות בריכה בדירת גן

תוכן עניינים

לא מעט אנשים אשר מתגוררים בדירת גן, תוהים האם יש להם אפשרות לבנות בריכה. בריכה בדירת גן בהחלט יכולה להוסיף לבית. היא מסבה הנאה רבה לכל דיירי הבית ואף תורמת לעיצובו. יחד עם זאת, טרם מחליטים לבנות בריכה בדירת גן, יש צורך לברר האם מותר לבנות בריכה מעין זאת ובמידה ואכן מותר, מהן דרישות החוק לגבי בניית הבריכה המדוברת.

האם ניתן להקים בריכה בדירת גן?

בניית בריכות בבתים פרטיים מהווה דבר נפוץ מאוד. לא מעט אנשים בוחרים לשלב בריכה מסוגים שונים בבית הפרטי שלהם שכן, בריכה מעין זאת ללא ספק מוסיפה לא מעט עניין והנאה בשעות הפנאי של דיירי הבית. בכל הנוגע לבניית בריכה בדירת גן, עולה השאלה האם הדבר מותר על פי החוק וכן האם מדובר על דבר בטוח. למעשה, רק בשנת 2008 חל שינוי במדיניות של רשויות התכנון והבנייה בארץ לגבי בניית בריכות בדירות גן. בינואר 2009, אושרה לראשונה הקמת בריכת שחייה פרטית בדירת גן בתל אביב לאחר דיונים רבים אשר התקיימו בנושא זה בוועדת התכנון והבנייה בתל אביב, לבסוף ועדת הערר פסקה והחליטה כי הרעש אשר עלול לקרות כתוצאה משימוש בבריכה לא יטריד את מנוחת השכנים. לאור החלטת ועדת התכנון והבנייה בעיריית תל אביב שניתן לבנות בריכות פרטיות גם בדירת גן וזאת מבלי לערוך תוכנית בניין עיר חדשה, נפתח צוהר לכל בעלי דירות הגן בארץ וכיום ניתן להסתפק בהיתר בנייה בלבד ואכן ישראלים רבים החלו להגיש בקשה בנושא זה. מבחינה בטיחותית יש צורך להקים את הבריכה בהתאם לתנאי השטח וכן יש לבחור סוג המתאים לדירת גן.

 

איזו בריכה תתאים לדירות גן?

בניית בריכה בדירת גן אפשרית מעל הקרקע או כבריכה טמונה בתוך האדמה, תלוי בגודל של החצר. אם החצר הצמודה לדירת גן קטנה וצפופה, ניתן לבנות מעל הקרקע עם חיפוי עץ מסביב ולהשלמת העיצוב כדאי להוסיף רצפת דק ליציאה נוחה ונקייה מבריכת השחייה. גם לבריכה מעל הקרקע נדרש היתר וחוות דעת של יועץ בטיחות ואקוסטיקה. אם מדובר על חצר גדולה, ניתן לטמון באופן חלקי את הבריכה באדמה עם בריכה מתועשת או בריכת פיברגלס המתאימות גם מעל הקרקע. אם בוחרים בריכה מבטון אשר לא מתאימה מעל הקרקע אלא טמונה בתוך הקרקע, יש צורך בחדר מכונות. ההמלצה כאשר בוחרים בבריכת שחייה מבטון מזוין או בריכת שחייה טמונה באדמה היא לבנות יחד עם הקמת דירת גן את הבריכה וזאת כדי להקל הן בקבלת ההיתר והן בשלב החפירות.

הדבר החשוב ביותר בתהליך בניית בריכה בדירת גן הוא להתאים את הבריכה לגודל החצר ולבצע את עבודת התקנת הבריכה בצורה בטיחותית, מקצועית ואיכותית.

אין ספק כי בריכה בדירת גן יכולה להעניק לדיירי הבית את ההנאה המרבית משימוש בה. היא כמובן יכולה גם לשדרג את עיצוב הבית ולהפוך אותו יוקרתי ומיוחד. יחד עם זאת, כדי לבנות בריכה בדירת גן, יש לבחור באנשי מקצוע מנוסים בתחום, אשר יודעים כיצד לבנות בריכה מתאימה לדירות גן הן מבחינת בטיחותית והן מבחינת התאמה מוחלטת של סוג הבריכה וגודל הבריכה למקום. מעבר לכך, חשוב מאוד שאנשי המקצוע הללו ילוו אתכם בשלב האישורים הנדרשים לצורך הקמת הבריכה.