מדוע כל כך קשה להוציא לפועל פרויקטים של פינוי בינוי?

תוכן עניינים

פרויקטים של פינוי בינוי הם בין הפרויקטים הקשים ביותר שאפשר להוציא אל הפועל. כך יוצא כי יש עשרות פרויקטים שנתקעו במקומות שונים ואשר לא יוצאים אל הפועל וזה חבל מאוד כי גם הדיירים וגם הקבלן והיזם מרוויחים הרבה מאוד מפרויקטים אלו. אז היכן פרויקטים של תמא 38 או של התחדשות עירונים או של פינוי בינוי נתקעים? אם כן יש שני חסמים בפני פרויקטים כאלו הראשון זה בדמות דיירים שלא רוצים לחתום על הסכמה לביצוע פרויקטים כאלו והשני זה וועדות התכנון המקשות על הוצאה לפעול של פרויקטים כאלו. לכן אפשר לקבוע בצורה נחרצת כי יש קושי להוציא לפועל פרויקטים של התחדשות עירונית וזה חבל מאוד כי פרויקטים כאלו הם הכרחיים לאיכות החיים של תושבי מדינת ישראל ועל כך אין מחלוקת.

ניסיון של היזם – דבר בעל ערך עצום לפרויקטים שלכם

אז איך נוכל להתניע פרויקט תקוע או פרויקט חדש של פינוי בינוי בירושלים או כל עיר אחרת? מה אנו צריכים לעשות בכדי שהפרויקט יצא אל הפועל? אם כן לכם בתור דיירים אין יכולת להשפיע על התקדמות הפרויקט אך מי שיש לו את היכולת להשפיע על ההתקדמות של הפרויקט זה היזם שלכם. ככל שהיזם יותר טוב כך הפרויקט יתקדם בצורה יותר מקצועית וזה משהו שאתם חייבים לתת עליו את הדעת. עליכם להבין כי ככל שהיזם יותר מנוסה כך הוא טיפל ביותר קשיים וכך הוא ידע כיצד להתניע את הפרויקט שלכם בצורה הטובה ביותר שיש וזה שווה המון לכל מי שרוצה להתניע פרויקט של התחדשות עירונית.

וודאו לפני החתימה על פרויקט פינוי בינוי שהיחסים בין היזם לקבלן הם טובים

על היזם לוודא כי התוכנית מתאימה אל תוכנית מתאר ארצית וזאת בכדי להבטיח כי וועדות התכנון יאשרו את הפרויקטים של היזם. על רקע זה אנו רוצים לציין קושי נוסף שיכול לצוץ בפרויקטים של התחדשות עירונית ואלו מחלוקות בין הקבלן ליזם. עליכם להבין כי אם הקבלן והיזם לא מסתדרים הפרויקט יכול להיתקע ואנו נהיה בבעיה חמורה. לכן אתם חייבים להבטיח כי הקבלן והיזם ישדרו על אותו דף ולא ייקלעו לסכסוכים אחד עם השני וכך הפרויקט שלכם ימשיך להתקדם בקצב גבוה. עליכם להבין כי שאם הקבלן רב עם היזם אתם נמצאים בבעיה חמורה שאי אפשר להשלים עמה מכיוון שהיא תתקע את כל הפרויקט שלכם.