ניהול מועדון לקוחות

תוכן עניינים

השאיפה התמידית של כל עסק היא לגדול, להצליח לעניין את הלקוחות ולגרום להם לשוב ולרכוש בעסק שוב ושוב. בכדי להצליח לעשות זאת, כדאי מאוד שכל עסק ייצור מועדון לקוחות. מדובר על אחת הפלטפורמות החזקות ביותר שבאמצעותן ניתן למשוך לא מעט לקוחות לבחור דווקא בעסק אד על פני עסקים מתחרים. להקים מועדון לקוחות כל עסק יכול, אך האתגר האמיתי הוא ללא ספק ליצור מועדון לקוחות מצליח עם ערך.

 

ניהול מועדון לקוחות מוצלח- במה כרוך?

כדי לנהל מועדון לקוחות מוצלח יש צורך במנהל מועדון מקצועי. ניהול מועדון היא עבודה הכוללת לא מעט תחומי אחריות לרבות: בניית אסטרטגיה, פיקוח ובקרה יומיומית על תוצאות הפעילות של המועדון, חשיבה על רעיונות חדשים להטבות ומבצעים, ניתוח והבנה של איזה מבצעים עבדו טוב יותר לעומת מבצעים שלא הוכיחו את עצמם, למידה על פיצ'רים חדשים לצורך שדרוג הפעילות של המועדון והתנהלות שוטפת מול הסניפים בכל רעיון או שאלה שעולה.

מעבר לכך, על מנת להביא את החברות במועדון לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר, חשוב לבחור לעבוד עם מערכת שתספק לכם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שקיימת כיום. מערכת מעין זאת תכלול מגנוני אוטומציה וסגמנטים מתקדמים אשר יתמשקו בצורה מדויקת בהתאם לאתרי האינטרנט, לקופות בחנויות, לרשתות החברתיות ועוד. כמו כן, שילוב של מערכות דיוור מתקדמות לצורך תקשורת שוטפת ורלוונטית עם הלקוחות ועד לפתרונות ניהול ובקרה אשר דרכם ניתן לנהל ולהפיק דוחות ונתונים על אופן התנהלות מועדון הלקוחות כדי שתהיה אפשרות לשפר אותו באופן תמידי.

עליכם לדאוג לכרטיסי מועדון שיאפשרו למערכת לזהות כל אדם שאוחז בו כחבר מועדון, כאשר יתקיימו בקרות כניסה למערכת הנתונים של חברי מועדון רק באמצעות העברת כרטיס חבר מועדון שיש לאדם או בהזנת הפרטים שלו.

 

כיצד לגרום למועדון לקוחות למשוך קהל יעד?

חשוב מאוד שתבינו מיהם הלקוחות הקיימים שלכם, מהם דפוסי הקנייה שלהם, מהם סכומי הרכישה הממוצעת שלהם, המוצרים הנבחרים שהם קונים ועוד. בהתאם לכל הנתונים שאתם יכולי לקבל על לקוח, תוכלו להציב יעדים ומטרות שאתם מעוניינים להשיג לרבות: הגדלה של ממוצע הקנייה, הגדלה של כמות הביקורים של כל לקוח, חיזוק מגזר מסוים, טיפול בלקוחות נוטשים ועוד. כמו כן, בכדי להביא עוד לקוחות למועדון שלכם, חשוב מאוד להבין לאיזה קהלים חדשים אתם רוצים לפנות ובהתאם לכך לבנות אסטרטגיה שבאמצעותה אתם יכולים לגרום לקהלי יעד חדשים להתעניין במותג שלכם. אפשר ליצור מבצעי היכרות מיוחדים לחברי מועדון חדשים, הטבות שונות ועוד.

 

ניהול מועדון לקוחות און ליין וניהול אוף ליין

העידן הווירטואלי שאנו חיים בו שינה באופן מהותי את האינטראקציה בין חברות שונות לבין הלקוחות שלהם. כיום קל ופשוט מתמיד לאסוף לידים, לעדכן את הלקוחות במידע שוטף באמצעות דיוורים אלקטרוניים, באנרים שניתן להפיץ ברחבי הרשת וכמובן באמצעות אתר החברה. חברות רבות משתמשות כיום בתשתית האונליין כדי לבצע הרשמה למועדון הלקוחות. באתר האינטרנט של החברה ניתן בצורה פשוטה מאוד להזמין את הגולשים להפוך ללקוחות באמצעות הרשמה במועדון. לחיצת כפתור אחת והגולש כבר חבר מועדון. חשוב לדעת כי ניהול מועדון לקוחות און ליין לא מאפשר יצירת קשר ישיר ומגע עם הצרכן בשטח. וזה ההבדל המהותי בין ניהול מועדון לקוחות אונליין לבין ניהול מועדון לקוחות פרונטלי ולכן כדאי מאוד לשלב ביניהם.

חשוב לדעת כי לקוחות רבים עדיין דוגלים בגישות המסורתיות והמוכרות ומבחינתם אין תחליף לחוויה בלתי אמצעית ועל כן, הם יעדיפו לחתום על חברות במועדון לקוחות פנים אל פנים. לכן, חשוב מאוד שמועדון לקוחות אונליין ישולב במקביל עם מועדון לקוחות פרונטלי וזאת על מנת להפיק את המקסימום ממנו.